တိုက္ခ်ိခၽြမ္ပညာအေျကာင္း (TAI JI QUAN )
ျမန္မာနိုင္ငံတိုက္ခ်ိအားကစားသိုင္းပညာကို(SAYAMYOMIN)ဆရာမ်ိဳးမင္းထံတြင္ စနစ္တက်သင္ယူနိူင္ပါသည္ဆရာသည္ ျပင္ပနိုင္ငံမ်ားသိုမျကာခဏခရီးထြက္ျပီးတိုက္ခ်ိခၽြမ္စာအုပ္ႏွင့္္အေခြမ်ား ၀ယ္ေလ့ရွိပါသည္။ဆရာထံတြင္စာအုပ္ႏွင္႔အေခြမ်ားေတာင္းယူႏိုင္ပါသည္။ဆရာသည္ထိုက္ခ်ိပညာကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေလ့လာခဲ႔သူတစ္
ဦးျဖစ္ပါသည္။ကိုယ္ခံပညာရပ္မ်ားႏွင့္ပက္ျပီးသိလိုတာမ်ားရွိပါကဆရာ့ထံသို.အခ်ိန္မေရြးေမးျမန္းနိုင္ပါသည္
Saya Myo Gyi ( Yang StyleTaijiquan Instructor ) |
ထိုက္ခ်ိပညာမွ ယင္ႏွင့္ယန္
(Ying And Yang )
ထိုက္ခ်ိပညာသည္တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတို့၏ေရွးေဟာင္း တာအိုဒႆနမွ ယင္ႏွင့္ယန္ (Ying And Yang) ) သေဘာတရားအေပၚအေျခခံထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္ႏွင့္ယန္ ဆိုသည္မွာဤစၾကဝဠာအတြင္း၌ ထာဝစဥ္ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အစြမ္းသတၱိႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္မ်ိဳးသည္ တစ္မ်ိဳးအေပၚတစ္မ်ိဳးက လိုတာျဖည္႕စြက္ေပးၿပီး တစ္မ်ိဳးအေပၚတစ္မ်ိဳးက အမွီသဟဲျပဳေနျခင္းျဖစ္သည္။
ေဖာ္ျပပါအမွတ္တံဆိပ္တြင္ ယင္ႏွင့္ယန္သည္ အရာတစ္ခုလံုးတြင္ အျပန္အလွန္ခ်ိတ္ဆက္ေနေသာ အပိုင္းႏွစ္ခုျဖစ္၏ ထိုအပိုင္းႏွစ္ခုထဲတြင္ တစ္ပိုင္း၏သတၱိတစ္ပိုင္း၌ပါရွိသည္။
ယင္ႏွင့္ယန္သည္စၾကဝဠာအတြင္းရွိမည္သည္႕အရာေပၚတြင္မဆို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္သည္။ ယင္( Ying)သည္ မဟုတ္မမွန္မျဖစ္ျခင္း၊ ၿငိမ္သက္စြာခံျခင္း၊ ႏူညံ႕သိမ္ေမြ႔ျခင္း၊ အမျဖစ္ျခင္း၊ လ၊ ေမွာင္ျခင္း၊ ည စသည္တို့ကို ကိုယ္စားျပဳသည္။ စက္ဝိုင္းပံုစံ၏အျခား တစ္ျခမ္းျဖစ္ေသာ၊ ယန္( Yang ) သည္ ဟုတ္ျခင္း၊ မွန္ျခင္း၊ ျဖစ္ျခင္း၊ ျပဳလုပ္စြမ္းေဆာင္ျခင္း၊ မာျခင္း၊ အဖိုျဖစ္ျခင္း၊ ေန၊ လင္းျခင္း၊ ေန့ခင္းအခ်ိန္ စသည္တို့ကို ကိုယ္စားျပဳသည္။
ကိုယ္ခံပညာရွင္( Martialtists)ေတြ မ်ားေသာအားျဖင့္ မွားေနျခင္းသည္ ဤအစြမ္းသတိၱႏွစ္ခုျဖစ္ေသာ ယင္ႏွင့္ယန္သည္အေပ်ာ့သိုင္း(Soft)ႏွင့္အမာသိုင္း(Hard)ဟူ၍ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္ဟု ထင္မွတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သို့ေသာ္ ယင္ႏွင့္ယန္သည္အျပန္အလွန္လႈပ္ရွားေနလ်က္ရွိေသာခြဲမရႏိုင္သည္႕အစြမ္းသတိၱတစ္ခုအေနျဖင့္ ဒြန္တြဲေနလ်က္ရွိသည္။ ၄င္းတို့သည္ အေၾကာင္းတရားလည္းမဟုတ္ အက်ိဳးတရားလည္း မဟုတ္ေပ၊ ၄င္းတို့သည္ အသံႏွင့္ပဲ့တင္သံ၊ အလင္းေရာင္ႏွင့္ အရိပ္ေမွာင္ကဲ့သို့ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။ ယင္ႏွင့္ယန္ကို ကြဲျပားျခားနားေသာ အရာႏွစ္ခုျဖစ္သည္ မွတ္ယူပါလွ်င္ ထိုက္ခ်ိမူလပင္မအမွန္တရားကို သိရွိႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။
မာေက်ာမႈသည္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈထဲ၌ ကိန္းေအာင္လ်က္ရွိ၏ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈသည္ မာေက်ာမႈထဲ၌ ကိန္းေအာင္းလ်က္ရွိ၏ လႈပ္ရွားမႈ၌ ၿငိမ္သက္မႈပါဝင္သည္။ ၿငိမ္သက္မႈ၌ လႈပ္ရွားမႈပါဝင္၏ ပံုထဲ၌ပါရွိေသာ အမည္းပိုင္းႏွင့္အျဖဴပိုင္းသည္ ဤအခ်က္ကို သ႐ုပ္ေဖာ္ျပရန္အတြက္ ျဖစ္ေပသတည္း။
(ယင္/ယန္)အျဖဴအမဲအမွတ္အသားသည္သဘာဝေလာကႀကီးကိုတေနရာတည္း၌ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ဖန္တည္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုက္ခ်ိခြ်မ္သမားသည္ အပူ၊ အေအး၊ အလင္း၊ အေမွာင္၊ အနိမ့္၊ အျမင့္၊ အဆိုး၊ အေကာင္း၊ ဝမ္းနည္း၊ ဝမ္းသာ စသည္တို့ကို ဘဝတေလွ်ာက္လံုး၊ ႀကံဳေတြ႔ ၾကရမည္ ျဖစ္ၿပီး တခါတရံ အမဲျခမ္းဘက္မွ အျဖဴစက္ကေလးကဲ့သို့ဘဝ၏ မဲေမွာင္နက္႐ွိဳင္းေသာ အဆိုးေတြႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ေနရေသာ္လည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ခ်ည္ကေလးရွိးသည္ကို သိထားရေပမည္။
တခါတရံ ဘဝတစ္ခုလံုး စိုေျပလန္းဆန္းေနၿပီး ေအးခ်မ္းကာအရာရာေျပျပစ္ ေခ်ာေမာေန ေသာ္လည္း အျဖဴျခမ္းဘက္မွ အမဲေရာင္အစက္ကေလးကဲ့သို့ အေကာင္းထဲမွာလည္း အဆိုးတရားမ်ား ရွိႏိုင္သည္ကို သိထားရေပလိမ့္မည္။ သို့မွသာ ဘဝ၏အစြန္းေရာက္ အျပဳအမူ အက်င့္အႀကံမ်ား အလုပ္မိဘဲ ေရွာင္ရွားႏိုင္ေပမည္။
ထိုက္ခ်ိခြ်မ္သမားမ်ားကို သဘာဝအတိုင္း လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာေနထိုင္တတ္ေစရန္ သေဘာတရားမ်ား ႏွင့္ရွင္းလင္း သင္ၾကားေပးထားသျဖင့္ သျဖင့္သင္တန္းသားမ်ား အလြယ္တကူသေဘာေပါက္
နားလည္ႏိုင္ၾကပါသည္။
Pushing – hands (လက္တြန္းပညာ)
ေထြ႔စို႔ ( Pushing -
Hands ) လက္တြန္းပညာ၏ နည္းစနစ္မ်ား
..
၁။ ေျခရပ္တည္ပံုစံ [ Posture ]
မာပု /
ကုန္းပု /စီးပု / လီးြပ
၂။ လက္၀ါးပံုစံအေနအထား (၇) မ်ိဳး [
Plam Position ]
3။ တစ္ဦးတည္းေလ့က်င့္ျခင္း [ Single – Exercise ]
၄။ နွစ္ေယာက္တြဲေလ့က်င့္ျခင္း [ Duet – Exercise ]
၅။ လက္တစ္ဖက္ေလ့က်င့္ျခင္း [ Single hands Pushing ]
၆။ လက္နွစ္ဖက္ေလ့က်င့္ျခင္း [ Double hands Pushing ]
၇။ အေျခခံလက္တြန္း နည္းစနစ္ (၄)မ်ိဳး [ Four Basic Techniques ]
( လြဲဖယ္ျခင္း၊ ဖိျခင္း၊ လိွမ့္ျခင္း၊ တြန္းျခင္း [ Warding , Pressing , Rolling , Pushing ]
၈။ တြန္းသည့္လမ္းေျကာင္းပံုစံ [ Pushing Direction
]
(၁) ေရျပင္ညီ စက္၀ိုင္းတြန္းျခင္း [ Horizontal Circling ]
(၂) ေဒါင္လိုက္စက္၀ို္င္းအတိုင္းတြန္းျခင္း [ Vertical Circling ]
၉။ ပံုစံေသေျခရပ္နည္းစနစ္ [ Fixed stand (or) Step ]
(၁) ေျခတူရပ္ျခင္း [ Same Step ]
(၂) ဆန္႔က်င္ဘတ္ေျခရပ္ျခင္း [ Opposite Step ]
၁၀။ ေျခေရြ႕လွွ်ားနည္းစနစ္မ်ား [ Moving Step ]
(၁) ေျခတစ္လွမ္းတက္ျခင္း / ဆုတ္ျခင္း [ One Step Forward and Backward ]
(2) ဆက္တိုက္တက္ျခင္း / ဆုတ္ျခင္း [ Continuous Step ]
(3) ေျခလွမ္းက်ဲက်ဲနိမ့္နိမ့္ / ဆုတ္ျခင္း [ Big and Low Step ]
(၄) အလြတ္ပံုစံေျခတက္ျခင္းတက္ျခင္း / ဆုတ္ျခင္း [ Free Step ]
၁၁။ နည္းဗ်ဴဟာ (၉) မ်ိဴး [ Nine Tactices ]
၁၂။ အား (၈) မ်ိဴး [ Jing or Eight Energy ]
၁၃။ သီအိုရီႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ား [ Theory and Principle of
Taiji Pushing-Hands ]
ထိုက္ခ်ိခၽြမ္ ( Taijiquan )
ထိုက္ခ်ိခၽြမ္ ( Taichiquan Form )
သင္ယူျခင္း (Learning ) - ေလ႕က်င္႔ျခင္း ( Praticing )
- သင္ျကားျခင္း (Teaching )
လက္နက္မဲ့ထိုက္ခ်ိခၽြမ ္(Free hand )(သို႕)လက္နက္
( Weapon ) ျဖင့္ ကစားရေသာ ထိုက္ခ်ိခၽြမ္ပညာရပ္၏ ပံုစံအမိ်ဳးမိ်ဳး ( Styles ) အကြက္အမိ်ဳးမိ်ဴး( Form )တို႕ကိုသင္ယူေလ႔က်င္႔သင္
ျကားရာတြင္ ေအာက္ပါအစဥ္အတိုင္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို အထူးဂရုထားျပီးတဆင့္ခ်င္းျပဳလုပ္ရပါမည္
(1) Movements ( လႈပ္ရွားမႈအကြက္မ်ား (သို့) ေဖာင္ကိုေလ့လာျခင္း )
(၂) Breathing ( အသက္ရႈနည္းစနစ္ကို
ထည့္သြင္းေလ့လာျခင္း )
(၃) Concertration ( အာရံုစူးစိုက္မႈ ပံုစံကိုေလ့လာျခင္း )
(4) Application ( အကြက္မ်ား၏
အသံုးခ်နိုင္မႈကိုေလ့လာျခင္း )
(1)Movements (လႈပ္ရွားမႈအကြက္မ်ား (သို့) ေဖာင္ကိုေလ့လာျခင္း )
ထိုက္ခ်ိခၽြမ္
ပညာ၏ ( 8 ၊ 16 ၊ 18 ၊ 24 ၊ 32 ၊ 36 ၊48 ၊ 56 ၊ 88 ၊ 108 ) စသည့္ ေဖါင္(Form)
မ်ားကိုသင္ယူ ေလ့က်င့္ရာတြင္
ဦးစြာပထမ အကြက္တစ္ခုျခင္းကို စနစ္တက် ေသသပ္၊တိက် ၊ကၽြမ္းက်င္
ေအာင္ျပဳလုပ္ရပါမည္။
ထို႔ေနာက္ အကြက္အားလံုးကို ေပါင္းစပ္ကာ ေဖါင္တစ္ခုလံုးကို
အစမွအစံုးထိတိုင္
ေအာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေခ်ာမြတ္ေအာင္ကစားရပါသည္။
(၂) Breathing ( အသက္ရႈနည္းစနစ္ကို
ထည့္သြင္းေလ့လာျခင္း )
ေဖါင္ (taiji form)တစ္ခုလံုး၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုု စဥ္းစားစရာမလိုပဲလႈပ္ရွားကစားႏိုင္လာေသာအခါ
အကြက္တစ္ခုခ်င္းစီတြင္ အသက္ရႈမႈ ( Breathing) ကိုပါထပ္မံေပါင္းစပ္ျပီး ကစားရပါသည္။ ထို႔ေနာက္
ေဖါင္တစ္ခုလံုး (သို႔) လႈပ္ရွားမႈအားလံုးကို
အသက္ရႈနည္းစနစ္မ်ားထည့္သြင္းကာ ကစားရပါသည္။
(၃) Concertration ( အာရံုစူးစိုက္မႈ ပံုစံကိုေလ့လာျခင္း )
ေဖါင္၏တစ္ခုလံုးကို
အသက္ရႈမႈႏွင့္အတူ အဆက္မျပတ္ကၽြမ္းက်င္စြာ လႈပ္ရွားကစား ႏိုင္လာေသာ
အခါတတိယအဆင္႔အေနျဖင္႔
လႈပ္ရွားမႈတိုင္းတြင္သတ္မွတ္ေနရာမ်ားကို ေဖါင္အစမွအဆံုးထိတိုင္ေအာင္
အထူးအာရံုစူးစိုက္ထားရပါမည္။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ သို႔ စိိတ္ပ်ံလႊင္မႈမျဖစ္ေစရပါ။
(၄) Application (
အကြက္မ်ား၏အသံုးခ်မႈ / ခုခံမႈကိုေလ့လာျခင္း )
လက္သိုင္းေဖါင္(သို႔)ဓားသိုင္းေဖါင္တစ္ခုလံုးကို လႈပ္ရွားမႈ
(Movement)၊ အသက္ရႈမႈ (Breathing ) အာရံုစူးစိုက္မႈ
( Concentration )၊တို႔ျဖင္႔ တိက်မွန္ကန္ေခ်ာမြတ္စြာ အစမွအဆံုးထိတိုင္ေအာင္ စဥ္ဆက္မ
ျပတ္ကစားနိုင္ရံုျဖင့္ မလံုေလာက္ပဲ အကြက္တစ္ခုခ်င္းစီ၏
ရန္သူအားခုခံမႈ၊ ျပန္လည္တိုက္ခိုက္နိုင္မႈပံုစံံ တိုကို ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ စနစ္တက်အေဖၚႏွင့္အတူ
အျပန္အလွန္ေလ့လာေလ့က်င့္သင့္ပါသည္။
မွန္ခ်က္
အထက္ပါအခ်က္(၄)ခ်က္ကိုမိမိကသူတပါးထံမွသင္ယူျခင္း(Learning)၊မိမိကိုယ္တိုင္ေလ႔က်င္႔ျခင္း
( Praticing ) ၊ အျခားသူမ်ားကိုျပန္လည္ျပီးသင္ျကားျခငး္
( Teaching )၊တို႔တြင္ နံပတ္စဥ္ တစ္၊ ႏွစ္ ၊သံုး၊ ေလး၊အဆင့္မ်ားကိုအစဥ္အတိုင္း တစ္မ်ိဳးကၽြမ္းက်င္ပါ
မွွေနာက္တစ္မိ်ဳးကိုထပ္မံ ျပီးတစ္ဆင့္ျခင္းေလ့က်င့္္
သြားရပါမည္။
အတိုခ်ဳပ္မွာ …………
[ လႈပ္
- ရႈ - စိုက္ - သံုး ]
( M B C A )
ထိုက္ခ်ိခၽြမ္ ( Taijiquan )
က်န္းမာေရး ႏွင့္ ျပိဳင္ပြဲ၀င္အားကစား
ေရွးအစဥ္အဆက္ထိုက္ခ်ိခၽြမ္ဆရာျကီးမ်ားတို႔၏အဆိုအမိန္႔မ်ားး
( ေက်ာက္ေစာင္းထက္၊ ေရေစာင္းထက္၏ )
ေက်ာက္ေစာင္းသည္
မာေက်ာခိုင္ခ႔ံေသာ္လည ပ်ာ႔ေပ်ာင္းညင္သာေသာေရစိးေျကာင္း၏ျကိမ္ဖန္မ်ားစြာ တိုက္စားမႈကိုခံ၇ေသာအခါ
ပြန္းပဲ႔ေျကမြပ်က္စီးတတ္ပါသည္။
1 - (သြားသည္မာ၏ သို႔ေသာ္တာရွည္မခံပါ၊ လွ်ာသည္ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ္လည္း
ေသသည့္အထိခံ၏၊)
မာေက်ာက်စ္လွစ္လွေသာသြားမ်ားသည္အသက္အရြယ္ျကီးျမင့္လာေသာအခါ က်ိဳးပဲ့ေက်မြပ်က္စီးတတ္ေသာ္လည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာလွ်ာကမူ
ေသသည့္္္္္အထိတာရွည္ခံနို္င္ံပါသည္
(
သစ္ပင္ထက္ ၀ါးပင္ကပို၍ ခိုင္ခံ၏ )
ထုထည္ျကီးမားျပီးတုတ္ခိုင္မာေျကာလွေသာသစ္ပင္ျကီးတို႔ုသည္ျပင္းထန္ေသာေလျပင္းမႈန္တိုင္း၏တိုက္ခိုက္ျခင္းကိုခံရေသာအခါ
အကိုင္းအခက္အလက္တို႔သည္က်ိဳးပဲ့ေျက၍၊အျမစ္မွကၽြတ္ကာွျပိဳလဲ ႏိုင္ေသာ္လည္း၊ ေပ်ာ႔ေပ်ာင္း
ေသးငယ္ေေသာ၀ါးပင္တို႔သည္ ေလတိုက္ခိုက္ရာလမ္းေျကာင္းသို႔ အလိုက္သင္႔ယိမ္းႏြဲ႔လိုက္ပါျပီလျပင္း၊မိုးျပင္းတို႔၏ကိုအလြယ္တကူရင္ဆိုင္တြန္းလွန္္ႏိုင္ပါသည္။
( ေလးေအာင္စမွ်သာအေလးခိ်န္ရွိေသာနဖားျကိဳးက ေပါင္တစ္ေထာင္ရွိေသာ ႏြားျကီးကိုထိန္းခ်ဳပ္နိုင္သည္။)
ခြန္အားျကီးမား၍သန္စြမ္းလွျပီးရုန္းကန္ေနသည္႔ ေပါင္တစ္ေထာင္မွ်အေလးခ်ိန္ရွိေသာ ႏြားျကီးကို ထြက္မေျပးေစရန္၊လြတ္ထြက္မသြားရန္ဖမ္းခ်ဳပ္ဖက္ထား၍မရေသာ္လည္း ေလးေအာင္စမွ်သာ အေလးခ်ိန္ရွိသည္႔နဖားျကိဳးကိုဖမ္းကိုင္ထားျခင္းျဖင္႔လြယ္ကူသက္သာစြာထိန္းခ်ဳပ္ဖမ္းထားႏိုင္ပါသည္။
-
(မိမိတြင္အင္အားေပါင္တစ္ရာတည္းရိွ၍ ေပါင္တစ္ေထာင္အေလးခ်ိန္ပိက်မွာကိုပူစရာမလိုပါ)
မိမိတြင္အင္အားေပါင္တစ္ရာသာရွိ၍မိမိအေပၚပိက်လာေသာ ေပါင္တစ္ေထာင္အေလးခ်ိန္ကိုေျကာက္္လန္႔စြာရင္ဆိုင္တြန္းကန္ရန္မလို
ဆယ္ေပါင္မွ်အင္အားကိုအသံုးျပဳ၍ ေဘးသို႔လြယ္ကူသက္သာစြာေရြ႔လွ်ားေရွာင္တိမ္းလိုက္ျခင္းျဖင့္အႏၱယ္ကင္းနိုင္ပါသည္။
(
ခုခံတားဆီးမႈမရွိျခင္းသည္ ေအာင္နိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ )
ႏွစ္ေယာက္တြဲ လက္ျခင္းတြန္းကစားရာတြင္ သင္႔မိတ္ေဆြအား
သူသြားလိုရာေနရာသို သြားခိုင္းလိုက္ပါ၊သူလာခ်င္ရာေနရာသိုလာခိုင္းလိုက္ပါ၊ခုခံတားဆီး၍ပိတ္ဆို႔မဆန္႔က်င္မိပါေစႏွင္႔သင္၏လႈပ္ရွားမႈအားလံုးတို႔သည္သဘာ၀တရားႏွင္႔လိုက္ေေလွ်ာညီေထြမႈရွိပါေစ။
( လႈပ္ရွားကစားပါစမ္းေရအသြင္
ေကာင္းကင္မိုးတိမ္ႏွင္႔ ပိုးခ်ည္မွ်င္)
ဆိုလိုသည္မွာဖါင္(သို႔)ကစားကြက္မွလႈပ္ရွားမႈအားလံုးတ႔ိိုသည္ဆတ္ကနဲ၊ဆတ္ကနဲ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္းမျဖစ္ေစရပဲ
ျပတ္ေတာင္းမျဖစ္ေစရပဲ စမ္းေခ်ာင္းအတြင္းတြင္စမ္းေရမ်ားတသြင္သြင္စီးဆင္းေနသကဲသိုလည္းေကာင္း၊မိုးေကာင္းကင္ထက္တြင္
မိုးတိမ္မ်ား တလႊင္႔လႊင္႔ ေရြ႕လွ်ားေနသကဲသို႕လည္းေကာင္း လႈပ္ရွားကစားရပါမည္။
(သတိျပဳေရွာင္ရွား
အပိုအလိုမ်ား )
လႈပ္္ရွားမႈအားလံုးတို႔သည္သဘာ၀တရားႏွင့္မဆန္႔က်င္မိေစရန္ သတိျပဳေရွာင္ရွားရမည္ အလြန္အမင္းအားစိုက္ထည္႔ျခင္
ႏွင္႔ ေပ်ာ႔ေပ်ာင္းမႈလြန္ကဲ ေနျခင္းတိ႔ိုကိုသတိထားေလ႔က်င္႔ကစားရမည္။
( ရုပ္
ႏွင္႔ နမ္ကို ေပါင္းစည္းပါ လွည္း၀င္ရိုးမွ လွည္းဘီးပမာ )
ရုပ္
ႏွင္႔ စိတ္သည္ လွည္းဘီးႏွစ္ခုႏွင္႔တူ၏ တစ္ခုတည္းသီးျခားရပ္တည္၍မရ နိုင္ပါ ထို႔ေျကာင့္ေဖါင္ကိုအျကိမ္မ်ားစြာရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာက်န္းခိုင္မႈအတြက္ေလ႔က်င္႔သကဲသို႔စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာစြမ္းရည္ျမင္႔မားမႈအတြက္လည္း
ေဖါင္၏လႈပ္ရွားမႈတိုင္းတြင္အသက္ရႈမႈႏွင္႔အတူ အာရုံစူးစိုက္မႈကို တစ္ျပိဳင္တည္းထည့္သြင္းကစားရမည္။
( စိတ္အာရံုကို
စူးစိုက္ကာ စ၊ လယ္၊ ဆံုး လႈပ္ရွားပါ )
စိတ္အာရံုစူးစိုက္မႈမရွိဘဲလႈပ္ရွားကစားျခင္းသည္သာမန္ေလ့က်င္႔ခန္းတစ္ခုကိုျပဳလုပ္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္ စိတ္စြမ္းရည္တိုးတက္ေရးအတြက္အက်ိဳးမမ်ားေပထုိ႔ေျကင္႔စတင္ေလ့က်င္႔ကစားခိ်န္မွစ၍ ျပီးဆံုးသည္႔အခ်ိန္အထိ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး နည္းစနစ္လႈပ္ရွားမႈတိုင္းတြင္
အသက္ရႈမႈႏွင္႔အတူ စိတ္အာရုံကို မပ်ံလႊင့္ေစပဲ တစ္သားတည္းထည့္ကစားရမည္။
( မိမိကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္စရာ
အေရအတြက္ႏွင္႔အရည္အခ်င္းပါ )
မိမိ၏ေလ႔က်င္႔ကစားမႈသည္က်န္းမာေရးအတြက္လား၊ ျပိဳင္ပြဲ၀င္ရန္အတြက္လား၊ကိုယ္ခံပညာအတြက္လား ဟုေသခ်ာစြာေ၀ဖန္သံုးသပ္ျပီးမွ
မိမိႏွစ္သက္ရာကိုဦးစားေပးေေလ့က်င္႔ရမည္၊သို႔မွသာ အခိ်န္တိုအတြင္း မိမိအလိုရွိရာကို
ထိထိမိမိ ကၽြမ္းက်င္စြာတတ္ေျမာက္မည္။
( က်န္းမာေရးအတြက္
ေလ့က်င္႔တာ လိုခ်င္တာမ်ားတာကုိယ့္အမွားပါ )
မိမိေလ့က်င့္ကစားမႈက
က်န္းမာေရးအတြက္ရည္ရြယ္ေသာ္လည္း မလိုအပ္ဘဲ ( ဖါင္)အရည္အတြက္မ်ားမ်ားအမ်ိဳးအစားမ်ားမ်ားကိုလာဘတျကီးမေလ့က်င္႔မိေစရန္လိုပါသည္ က်န္းမာေရးအတြက္ျဖစ္ေသာေျကာင္႔အျကိမ္အေရအတြက္မ်ားျခင္းႏွင့္နည္းျခင္းတိုကို
ဂရုျပဳ၍ နည္းစနစ္တက် ပံုမွန္ေလ့က်င္႔သြားရပါမည္။
( စာေတြ႔
လက္ေတြ႔ ေလ႔က်င္႔တာ က်န္းမာေရးအတြက္ ေဆးတစ္ခြက္ပါ )
စတင္ေလ႔က်င္႔သည္ႏွင္႔စာေတြ႔ႏွင္႔လက္ေတြ႔ကိုတစ္ျပိဳင္တည္းပူးတြဲေလ့လာသြားရမည္ ထိုက္က်ိခၽြမ္၏သမိုင္းေျကာင္း၊နည္းစနစ္၊စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ႏင္႔ဆးပညာတို႔ကိုလက္ေတြ႔ႏွင္႔ယွဥ္၍ တစ္ျပိဳင္တည္းေလ႔လာသြားရမည္၊
သို႔မွသာ အျခားေလ႔လာသင္ယူလိုသူတိုအား တိတိက်က် အလြယ္တကူ ျပန္လည္၍ ရွင္းလင္းေျပာျပ၊
သင္ျပႏို္င္ေပမည္။
No comments:
Post a Comment